vrijdag 17 april 2015

Keuzes

Ons hele leven lang
moeten we keuzes maken.
Makkelijke keuzes,
moeilijke keuzes,
belangrijke keuzes ...

Na 17 jaar zelfstandig in hoofdberoep,
een beroep met heel veel deadlines,
stress, werkonzekerheid, ...
met een aantal jaren geleden een burnout tot gevolg
waar ik met vallen en opstaan sterker ben uitgekomen,
heb ik gekozen om een andere weg in te slaan.

Al maanden worstelde ik met het idee om te veranderen,
maar het bleek niet zo evident om iets te vinden,
dat bij me paste, om niet opnieuw hetzelfde soort werk te gaan doen ...

Vaak zegt men wanneer de nood het hoogst,
de redding nabij is.
Want opeens kwam er iets op mijn pad ...
een nieuwe weg waar er vooral oog is
voor de persoonlijkheid van de mens,
en niet zo zeer voor hoge diploma's
en bergen ervaring,
een nieuwe weg met inzet voor het welzijn van de mens,
voor het goed voelen in je vel,
tijd maken voor rust en verstilling.

Na een aantal zeer aangename gesprekken
en een dagje vrijwilligerswerk
krijg ik de kans om mezelf te vinden op dit nieuwe pad.
Eerst een maand op proef,
om te zien of het mijn omgeving en mijzelf ligt ...

Daar ben ik nu volop mee bezig,
en vraagt veel van mijn energie,
maar het is ontzettend leuk
en geef heel veel voldoening.
Dus ik heb even tijd nodig, om mijn weg te vinden,
ook hier thuis, want opeens ga ik 'uit werken' ...

Even geen blogberichtjes
maken en lezen,
 even minder tijd om creatief bezig te zijn,
tot ik in een fijn ritme zit.
Hopelijk mag ik er blijven, want echt
ik herleef :-)
Geven jullie mij even die tijd?

... en dan vertel ik er later hopelijk meer over :-)

Ik kom zeker terug!

Ontluikende nieuwe kansen ...
en hopelijk veel lekkere kersen ;-)
Een regenbui leert ons
de zon te waarderen!
- BZN -

38 opmerkingen:

  1. Ow heerlijk Trui, het is fijn als je iets mag doen waar je je goed bij voelt en waar je gewaardeerd wordt om wie je bent. Wát het ook is (ik heb een idee), heel veel succes en veel plezier. Zet 'm op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trui, ik duim in alle "stilte" met je mee dat de nieuwe combinatie van je hoofd- en bijberoep wordt wat je ervan verwacht. Yes you can!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. natuurlijk geven we massaal tijd. en de duimen gaan hier omhoog voor de beslissing. Ben echt benieuwd wat het zal zijn dat je gaat doen. succes met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik duim voor je trui ,goed gedaan tot nu toe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannend zo'n nieuwe uitdaging! Zet 'm op en geniet van alles, dan komt het helemaal goed. Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wens je heel veel succes met de nieuw ingeslagen weg! Ik begrijp goed dat je alles op het goede spoor wil krijgen, dus neem alle nodige tijd en met veel genoegen kijk ik uit naar je volgend berichtje.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. spannend! Ik hoop dat je helemaal in je element gaat zijn met deze nieuwe wending !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wens je veel geluk op het nieuwe pad !
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Trui wat goed, volg je gevoel....
    Jij bent zo'n goed mens XX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel succes !!!
    En neem alle tijd die je nodig hebt... wij wachten op je !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geluk dat er dan net iets op je pad komt dat je ligt en hopelijk blijft dat zo en wordt het een succes, het is je van harte gegund! Neem dus je tijd om in te lopen zou ik zeggen en we lezen het wel als het goed zit. En vergeten doen we je ondertussen zeker niet!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En dat in de lente; wat een timing ;-)
    Herleven...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh... ik denk dat het helemaal jouw ding zal worden, dus ik duim hier heel hard mee :)
    Om het anders te zeggen; neem maar alle tijd die je nodig hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel veel succes Trui! Neem je tijd... ik zal je wel missen maar dat komt wel weer.
    Heel veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo spannend en niets is zo moedig als aan jezelf toegeven dat het allemaal niet meer loopt en je een geheel andere stap durft zetten. En gun jezelf idd veel veel veel tijd, SUCCES

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel succes !
    Gaat vast helemaal goed komen...
    Zal je berichtjes wel missen
    xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geniet van het bewandelen van het nieuwe pad...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Maar natuurlijk wachten we op je! Neem de tijd om alles op je in te laten werken en volg je hart, dan haal je vast veel voldoening uit het in geslagen pad dat je nu volgt.. Ik duim voor je!
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Neem je tijd maar. We vernemen het wel, in ieder geval veel succes bij alles wat je doet ! Lieve groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is je meer dan gegund lief mens ;-) X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Veel succes en plezier met de nieuwe uitdaging!
    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat dapper om zomaar een heel nieuwe weg in te slaan!! Super ook dat je die gevonden hebt, want dat is zeker niet zo eenvoudig als men wel eens doet voorkomen. Ik wens je alle succes en vooral veel plezier in deze nieuwe uitdaging!! En neem de tijd! Het goede ritme vinden is heel belangrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ga ervoor en volg je buikgevoel!! Ook ik koos ervoor, nu een kleine 2 jaar geleden, om een ander pad in te slaan... helemaal mijn gevoel gevolgd... zo tof, nog geen minuut spijt van gehad.(al heb ik wel al gevloekt soms hoor ;-)) Daardoor is het op onze blog ook véél rustiger; je kan niet alles hé! Go with the flow... en alles komt in orde! Lieve groetjes, creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen
  24. neem je tijd lieve trui, hopelijk vind je snel je draai daar en geeft die nieuwe wending in je leven je ook tonnen energie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gewikt en gewogen :-) stoer weegschaaltje. Niet gemakkelijk maar eenmaal besloten gaat alle energie naar de nieuwe weg. Veel succes en tot later. Dikke kus van Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ... had dit nog helemaal niet gelezen. Ik hoop dat de weg die je bewandelt mooi is! Vast veel groen op dit moment :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Volgens mij is het geen toeval dat je daar bent terechtgekomen....succes !!!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!
Liefs, Trui